PROBLEM : Ağırlık düşürme hilesi
SEBEPLER : Ağırlık düşürme hilesi
SONUÇLARI : Ürün mukavemetinde düşüş, çatlama, kırılma, kopmalar
TORKPT FARKI : Maliyet etkisi düşünülmeksizin standartlar dahilinde imalat SPB-300-2 nolu ürün Torkpt markasında 8,70 Kg gelirken diğer markada 7,15 Kg gelmektedir.
PROBLEM : Standart model dışı imalat
SEBEPLER : Standart model dışı imalat
SONUÇLARI : Ürün mukavemetinde düşüş, çatlama, kırılma, kopmalar
TORKPT FARKI : Maliyet etkisi düşünülmeksizin standartlar dahilinde imalat SPB-200-2 nolu ürün Torkpt markasında standart model iken diğer markada standart dışıdır.
PROBLEM : Döküm defoları
SEBEPLER : Döküm prosesindeki uygunsuz, kontrolsüz şartlar
SONUÇLARI : Görünen veyahut görünmeyen döküm boşlukları, kasnağın mukavemetini etkileyebileceği gibi balansa da sebep olur. Kanal içinde boşluk olması kayışın deformasyonuna ve yırtılarak kopmasına sebep olacaktır.
TORKPT FARKI : Burç ve civataların içerisinde oluşabilecek döküm boşlukları ise sıyırmalara sebep olup istenilen performansın alınmasını engelleyecektir. Döküm prosesinde şartların kontrol altına alınması
PROBLEM : Kaplinlerde ölçü düşüklüğü
SEBEPLER : Maliyetten kaçınma hilesi
SONUÇLARI : Kaplin seçimi yapılırken daha küçük çaptaki ve boydaki ürünle karşılanabilecek moment değerinin daha büyük çapta ürünle karşılanması
TORKPT FARKI : Maliyet artışı düşünülmeksizin standartlar dahilinde imalat
PROBLEM : Uygun olmayan döküm spektral analiz
SEBEPLER : Maliyetten kaçınma hilesi
SONUÇLARI : Ürün mukavemetinde düşüş, çatlama, kırılma, kopmalar
TORKPT FARKI : Maliyet etkisi düşünülmeksizin standartlar dahilinde imalat
PROBLEM : Hatalı kanal açısı
TORKPT FARKI : Özel açı mastarları ile sürekli kontroller
PROBLEM : Bozuk burç açısı
PROBLEM : Yanlış kanal derinliği
SONUÇLARI : Maliyet azaltmak için hileli model seçimi, yanlış işleme Kanal derinliğinin olması gerekenden eksik girilmesi halinde kayış kanala tam oturur ve kayış altında boşluk kalmaz. Buda kayışın hava alamamasına, kayışın erken ısınmasına, ısınmadan dolayı kayışta deformasyona ve erken kopmalara sebep olur. Kanal profilleri için derinlik değerleri DIN 2211 nolu standarda göre belirlenmektedir.
PROBLEM : Salgı
PROBLEM : Balans
SONUÇLARI : Geometrik merkez ile dönme merkezinin farklı olmasından kaynaklı kütlesel dengesizlik olan balansın alınmaması durumunda kasnak üzerinde ekstra bir dinamik yük oluşacağından bu durum istenmeyen titreşimlere sebep olur. Ayrıca rulman üstüne düşen dengesiz yüklerden dolayı da rulmanın ömrü bir hayli düşecektir.
PROBLEM : Aşırı yüzey pürüzlülüğü